Do tej pory w skierowaniach Google AdSense można było promować tylko produkty samego Google czyli: AdSense, AdWords oraz przeglądarkę stron FireFox. Skierowania polegają na tym, że otrzymujemy określoną sumę za określoną akcję użytkownika czyli tzw. PPA (ang. Paid per action). Dla przykładu:
Wstawiamy przycisk promujący FireFox’a i otrzymujemy pieniądze za pobranie przeglądarki przez użytkownika.
Dzisiaj w Polskiej wersji pojawiły się nowe skierowania, które nie są produktami Google, lecz mogą je wstawić zwykli wydawcy. Na naszą stronę możemy wstawić konkretną reklamę strony i nie będzie ona zależała od robota, który dopasowuje reklamy do treści.
Możemy również wybrać konkretną kategorię produktów z której mają wyświetlać się nam reklamy rotacyjne. Czyli np. wybieramy kategorię Biznes, wtedy na naszej stronie mamy wszystkie reklamy z kategorii Biznes, oczywiście wyświetlane rotacyjnie.
Po kliknięciu na konkretny produkt mamy podaną czynność oraz płatność jaką otrzymamy za daną czynność. Dla przykładu:
Biuro turystyczne płaci za złożenie rezerwacji 8 zł
W tej chwili nie ma dużo dostępnych skierowań, system dopiero wszedł w życie. Mniejmy nadzieję, że pojawi się więcej reklam i będzie z czego wybierać.