Jak NIE należy prowadzić blogów firmowych?
Mogłoby się na pozór wydawać, że założenie i poprowadzenie bloga firmowego to zadanie proste niczym bułka z masłem. A jednak jest tu kilka kwestii, o których trzeba koniecznie pamiętać, zwłaszcza jeśli taki blog ma uzupełnić i dopełnić skuteczne pozycjonowanie głównego firmowego portalu. W sieci jest wiele artykułów na temat tego, jak należy prowadzić blogi firmowe. Nikt nie mówi jednak o tym, jak ich nie prowadzić. A ta kwestia bywa nawet ważniejsza.
Błędem kardynalnym i absolutnie niewybaczalnym jest kiepska systematyczność, a tym bardziej brak systematyczności w publikowaniu i aktualizowaniu treści. Roboty Google zwracają na to dużą uwagę. Jeżeli dostrzegą, że na stronie od kilku ładnych tygodni nie pojawił się żaden nowy wpis, najprawdopodobniej uznają tę stronę za martwą i od razu doprowadzą do jej spadku w wynikach wyszukiwarki. Blog prowadzony niesystematycznie w żaden sposób nie zadziała też na pozycjonowanie stron Grudziądz. Stanie się totalnie bezużytecznym i całkowicie bezwartościowym narzędziem. Każdy, kto chce poprowadzić swojego bloga dla firmy, powinien więc od razu przygotować sobie przynajmniej kilka artykułów na zapas, aby móc je publikować na bieżąco i robić to przynajmniej raz na tydzień (to takie absolutne minimum).