Wyszukiwarka CEIDG


Co to jest CEIDG

Zaczynając od początku, a zatem rozszerzenia skrótu CEIDG - Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej. Na szybko tłumacząc jest to baza, która funkcjonuje w życiu od 1 lipca 2011 roku. Dzięki udostępnionej bazie mamy publiczny i bezpłatny dostęp do podstawowych informacji o podmiotach (przedsiębiorcach). Wprowadzenie wpisu do bazy CEIDG odbywa się poprzez specjalnie do tego przygotowany system teleinformatyczny, który jest prowadzony przez ministra do spraw gospodarki lub drogą tradycyjną, czyli poprzez urząd danej gminy. Do głównych zadań bazy CEIDG przedsiębiorstw należy m.in.:

  • prowadzenie ewidencji przedsiębiorców i co ważne, ktrórzy są osobami fizycznymi,
  • udostępnienie bezpłatnego korzystania z danych będących w bazie CEIDG,
  • dostarczenie informacji o podmiotach gospodarczych.

Wniosek CEIDG

Z końcem 2011 roku wszystkie dane przedsiębiorców, które znajdowały się w ewidencjach gminnych zostały przeniesione do systemu CEIDG. Aktualnie wpis do systemu CEIDG może wykonać on-line za pomocą odpowiedniego wniosku. Warto w tym miejscu także dodać, że do 2011 roku organami ewidencyjnymi dla przedsiębiorców byli odpowiednio - wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Po roku 2011 ewidencja prowadzona jest przez ministra do spraw gospodarki.

Złożenie wnioski CEIDG online wiąże się z udogodnieniami, a mianowicie jeśli zostanie on wypełniony nie poprawnie system niezwłocznie poinformuje o niepoprawności złożonego wniosku przesyłając informacją na podany wcześniej adres e-mail (poczta elektroniczna). Podczas składania wniosku za pośrednictwem internetu można to zrobić przy pomocy podpisu elektronicznego lub, jak kto woli, poprzez założenie profilu zaufanego w systemie CEIDG. Do podpisu poprzez zaufany profil niezbędne jest założenie odpowiedniego konta z podstawowymi danymi, co w efekcie także później przyspieszy cały proces obsługi w systemie. Reasumując złożenie wpisu możesz wykonać on-line przy pomocy przygotowanego do tego kreatora, który jest bardzo prosty i intuicyjny. Na dodatek sam kreator podpowie Tobie i poprowadzi przez całą procedurę tzw. systemem "krok po kroku" albo klasycznie przy wykorzystaniu formularza wniosku CEIDG-1.

Cztery możliwości złożenia wniosku CEIDG

Zalogowanie się do systemu CEIDG Bez logowania się do systemu CEIDG Wypełnienie wniosku on-line Pobranie wniosku on-line
  • załóż konto
  • aktywuj konto poprzez link aktywacyjny przesłany na adres e-mail
  • zaloguj się do systemu
  • przygotuj wniosek CEIDG on-line, operacja odbywa się w trybie anonimowym
  • nie logujsze się do systemu
  • wysłanie wniosku on-line
  • wydruk wniosku
  • złożenie wniosku osobiście w gminie

Wpis CEIDG

Jeśli wniosek został złożony i zaakceptowany to pojawi się w systemie CEIDG. Wtedy także będziesz mógł znaleźć swój wpis w wyszukiwarce, którą powyżej dla Was przygotowaliśmy.