Blackberry pod młotek. Kanadyjska marka „do wzięcia” za niespełna 5 mld dolarów

Możliwość komentowania Blackberry pod młotek. Kanadyjska marka „do wzięcia” za niespełna 5 mld dolarów została wyłączona 79

Blackberry pod młotek. Kanadyjska marka „do wzięcia” za niespełna 5 mld dolarów

Ostatnia oferta Blackberry nie znalazła swojego miejsca na rynku urządzeń mobilnych. Niskie zainteresowanie marką zmusiło kanadyjską spółkę do marki, która ostatecznie nie była w stanie nawiązać bezpośredniej konkurencji z Apple i koreańskim Samsungiem.
BlackBerry na sprzedaż

Firma Fairfax Financial Holdings, która jest największym udziałowcem BlackBerry zamierza zaproponować właścicielom akcji 9 dolarów za każdy walor, jest to o 3,1 procent więcej niż wynosił kurs zamknięcia z zeszłego tygodnia. Natomiast wartość całej oferty wynosi 4,7 miliarda dolarów. BlackBerry poinformowało, że ramach procesu due dilligence konsorcjum dostanie dostęp do ksiąg spółki na sześć tygodni, W tym czasie producent będzie miał szansę poszukać innych ofert przejęcia. W oświadczeniu CEO firmy Fairfax Prema Watsa, można przeczytać, że ta transakcja otworzy nowy, prywatny rozdział w historii Blackberry a w szczególności jego klientów, dostawców i pracowników.

Prema Watsa zrezygnował z zasiadania w zarządzie BlackBerry w celu uniknięcia konfliktu interesów w związku poszukiwaniem nabywcy dla producenta popularnych niegdyś telefonów.
Spadająca sprzedaż produktów

W związku z sytuacją firmy BlackBerry zamierza zredukować zatrudnienie o 40 procent czyli pracę straci cztery i pół tysiąca osób. Zarząd powinformował także, że strata spółki w drugim kwartale sięgnęła niemal miliarda dolarów. Do tych złych wyników przyłożył się nieudany debiut smartfona Z10 z ekranem dotykowym. Miał on być odpowiedzia na oferowanego przez Apple iPhone’a jednak nie cieszył się zainteresowaniem rynku. Szkoda, że firma która niegdyś była liderem na rynku komunikacyjnym, obecnie jest zmarginalizowana.

admin

View all contributions by admin

Similar articles